Jawa 750, 1935

Jawa 750, 1935
Od roku 1929 vyráběla pražská Zbrojovka Ing. František Janeček motocykly Jawa, které se v několika letech staly nejprodávanějšími stroji v zemi.

V roce 1934 pak Ing. Janeček zahájil i výrobu malých osobních automobilů s dvouválcovými dvoudobými motory a pohonem předních kol, nejdříve v licenci německé automobilky DKW, později vlastní konstrukce. Pro jeden z nejvýznamnějších sportovních podniků meziválečného Československa, závod cestovních automobilů 1000 mil československých, postavila automobilka Jawa v roce 1935 šest sportovních speciálů, které v tomto závodě vyhrály kategorii sedmsetpadesátek i prestižní cenu prezidenta republiky pro nejúspěšnější tým. Tři měly otevřenou karoserii roadster, tři byly v provedení coupé. Vůz ve sbírkách NTM, zrenovovaný laskavostí firmy SKF Ložiska, a. s., je z nich jediný dochovaný.

Sportovní automobil s kapalinou chlazeným dvoudobým dvouválcovým motorem umístěným napříč za přední nápravou a s pohonem předních kol. Zdvihový objem 745 cm3, výkon 18,5 kW (26 koní), maximální rychlost 110 km/h. Výrobce: Zbrojovka Ing. F. Janeček, Praha, Československo

Jawa 750, 1935