Mercedes Benz W154, 1938—1939

Mercedes Benz W154, 1938—1939
V druhé polovině 30. let zcela opanovaly evropské tratě automobilových Velkých cen německé závodní vozy Mercedes Benz a Auto Union, které pro svou dokonalost neměly konkurenci.

Konstrukčním vyvrcholením této éry byl monopost Mercedes Benz W154 z let 1938 a 1939, který řada automobilových historiků považuje za nejlepší závodní vůz všech dob. Za volant vystaveného vozu, který se dochoval ve vzácně původním stavu, usedal Rudolf Caracciola, nejúspěšnější jezdec tovární stáje Mercedes Benz a trojnásobný vítěz evropského šampionátu v letech 1935, 1937 a 1938. V obou sezónách 1938 a 1939 s tímto vozem Caracciola vybojoval celkem čtyři druhá místa a v červenci 1939 s ním na Nürburgringu vyhrál poslední předválečnou Velkou cenu Německa.

Závodní automobil s přeplňovaným kapalinou chlazeným čtyřdobým vidlicovým dvanáctiválcovým motorem 2xOHC umístěným podél za přední nápravou a s pohonem zadních kol. Zdvihový objem 2962 cm3, výkon 356 kW (484 koní), maximální rychlost 315 km/h. Výrobce: Daimler-Benz A. G., Stuttgart, Německo

Mercedes Benz W154, 1938—1939
Mercedes Benz W154, 1938—1939