Sokol M1C

První československý poválečný letoun Sokol M1C je výrobkem podniku Automobilové závody v Chocni (dříve firma Ing. J. Mráz). Výroba tohoto třímístného sportovního, cvičného a cestovního letadla s motorem Walter Minor byla zahájena roku 1946.

Konstrukce křídel je dřevěná, křídlo je kryté dýhou od přední hrany k nosníku, dále pak plátnem. Přistávací klapky jsou zčásti ocelové, zčásti dřevěné a kryté plátnem. Dřevěná konstrukce trupu je kryta dýhou. Kabina je standardně vybavena dvěma sedadly vedle sebe, za nimi je prostor pro zavazadla nebo i pro další, třetí sedadlo.

Řízení je dvojité, volantové, volanty jsou spojeny navzájem pákovým mechanismem. Přístrojová deska, umístěná uprostřed, obsahuje kompas, výškoměr, variometr, zatáčkoměr, rychloměr a hodiny, na její levé straně je otáčkoměr, teploměr a olejový tlakoměr. Podvozek je sklopný, kola o rozměrech 380/150 jsou opatřena brzdami. Motor je pružně zavěšen v loži, upevněném čtyřmi svorníky na přední přepážce trupu, benzinové nádrže jsou umístěny v křídlových nástavcích.

Letoun absolvoval na přelomu 40. a 50. let řadu propagačních letů.

Technické údaje:
Motor: Walter Minor 4-III, 105 PS
Rozpětí: 10 m
Délka: 7,35 m
Nosná plocha: 13,8 m2
Váha prázdného letadla: 410 kg
Max. rychlost: 240 km/hod
Dostup: 5000 m
Dolet: 1000 km
Spotřeba paliva: 11,5 l/100 km